vrijdag 25 december 2009

Fijne kerstdagen!

Bij deze wil ik iedereen fijne kerstdagen wensen! Fijne kerstdagen ja, geen fijne feestdagen. Ik weet het, ik doe het fout. Het is namelijk tegenwoordig niet meer correct om een grote groep mensen een fijne kerst toe te wensen. In de Verenigde Staten is de zo bekende term "Merry Christmas" tegenwoordig vervangen door "Happy Holidays". Dit omdat er in de multiculturele samenleving veel mensen zijn die geen kerst vieren. Door "Merry Christmas" te roepen op nationale tv, zouden mensen daar aanstoot aan kunnen nemen. En dat wil men natuurlijk niet. Het is net zoals op die hogeschool in Den Haag, waar men besloot om dit jaar geen kerstboom neer te zetten om allochtone studenten tegemoet te komen.

Persoonlijk vind ik dit soort politiek correct gedrag van de zotte. Wij leven in Nederland, in ons land is kerst een nationale feestdag, bij ons is in tegenstelling tot sommige andere landen tweede kerstdag ook een feestdag, dus dan mogen wij toch zeker ook een kerstboom in onze openbare gebouwen kunnen plaatsen zonder dat daar moeilijk over wordt gedaan? Gelukkig viel Nederland massaal over de argumentatie van deze school heen en bleek ook dat diverse allochtone studenten het ook jammer vonden dat er dit jaar geen grote kerstboom prijkte in de hal van hun school. Ik ben blij dat de politieke correctheid in de VS nog niet is overgewaaid naar Nederland.

Daarom wens ik jullie nogmaals fijne kerstdagen en ook alvast een gelukkig nieuwjaar, als de mensen die volgens de Alexandrijnse kalender leven daar geen problemen mee hebben tenminste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten